Kokosin listan juoksijoille sopivista nikseistä, kuten milloin kannattaa käyttää uimalakkia tai milloin teipata terveysside otsalle. 

Muistatko NiksiPirkan? Sen vinkkipalstan, jossa pulmaan kuin pulmaan löytyy ratkaisu yleensä sukkahousujen avulla. No, innostuin kehittelemään samalla logiikalla juoksijoille sopivia niksejä. Saa testata, mutta mielellään kotioloissa ja omalla vastuulla.

Tuottaako aamulenkille lähtö tuskaa?
Nuku juoksuvaatteet päällä, aseta lenkkarit aamutohveleiden paikalle ja herätyskello eteiseen tai porraskäytävään. Ehdit päästä ovesta ulos ja liikkeelle ennen kuin tajuat mitä on tapahtunut.

Käytätkö puolisosi mielestä liikaa rahaa juoksuvarusteisiin?
Pidä treenikassia aina mukanasi heräteostosten varalta. Sinne saat näppärästi ylimääräisiltä katseilta piiloon yhtä sun toista tarpeellista hankintaa.

Hyökkäävätkö hirvikärpäset tai muut metsän pieneliöt kimppuusi poluilla?
Laita uimalakki päähän. Eivät hyökkää enää.

Hiostuuko otsasi liikaa juostessa?
Teippaa päähäsi terveysside imemään ylimääräistä kosteutta. Muista laittaa kangaspuoli ihoa vasten.

Harmittaako, kun pimeällä ei tahdo nähdä sykemittarin lukemia?
Tunge taskulamppu sukkahousujen kärkeen ja sido koko komeus käsivarteen kiinni. Näin valo osoittaa (ehkä) ranteeseesi ja pysyt koko ajan tietoisena mittarilukemista. Toinen vaihtoehto on painaa kellosta yleensä löytyvää valonappia.

Puetko lenkille aina liikaa vaatteita päällesi?
Ei hätää. Juokse hitaammin, niin ei tule niin kuuma. Sitä paitsi hidas juoksu on viisautta.

Kulkeutuuko lenkkareiden pohjissa kuraa kodin lattialle?
Laita suihkumyssyt tossujen päälle ennen juoksua. Ulko-ovella voit ottaa ne irti ja eteinen säilyy siistinä.

Artikkelin pääkuva lainassa Running Competitorilta