Arvonta! Voita itsellesi ja kaverillesi liput GoExpoon 2.-4.3.2018

Nyt en pysy nahoissani: Juoksijan järki ja sielu kohtaavat maaliskuun ensimmäisenä viikonloppuna! Olen nimittäin kirjani Juoksijan sielu tiimoilta GoExpon lauteilla yhdessä juoksuvalmentaja sekä Juoksijan järki -kirjan kirjoittaja Joonas Laurilan kanssa. Kaiken lisäksi viidellä onnekkaalla on mahdollisuus voittaa itselleen ja kaverilleen liput tähän Suomen suurimpaan kuntoilu- ja ulkoilutapahtumaan. 

Helsingin messukeskus muuttuu ulkoilijan ja liikkujan mekaksi 2.-4.3.2018. GoExpo pitää sisällään kaikkea mahdollista kuntoilijoille ja ulkoilmaeläjille: lajitietoutta ja -kokeiluja, puheenvuoroja, tarjouksia sekä kiinnostavia kohtaamisia. Ohjelmaa voi bongata tarkemmin messujen omilta sivuilta. Samana viikonloppuna järjestetään myös Kuva ja kamera -tapahtuma sekä Helsinki Horse Fair.

Olemme Joonaksen kanssa keskustelemassa siitä, miten juoksijan järki ja sielu oikeasti toimivat yhteen ja mitä kaikkea juoksu on meille opettanut.

Löydät meidät GoExpon Juoksijan Kulmasta

perjantaina 2.3. klo 17.30-18.00
lauantaina 3.3. klo 11.30-12.30
sunnuntaina 4.3. klo  12.30-13.00

Osallistu arvontaan ja voita GoExpo-lippupaketti itsellesi ja kaverillesi

Blogini lukijoilla on mahdollisuus osallistua arvontaan, jossa voi voittaa viisi kahden hengen lippupakettia messuille.

Arvontaan osallistuminen on yksinkertaista. Vastaa sunnuntaihin 25.2. mennessä kysymykseen:

Mikä saa sinut liikkumaan?

Voit kertoa vastauksesi joko tämän postauksen kommenttikenttään tai Outdoor optionin Facebook-sivulle. Voit myös vastata omalle Insta- tai Twitter-tilillesi, kunhan käytät vastauksessasi hashtageja #juoksijansielu #juoksijanjärki.

Voittajat julkistetaan  blogissani maanantaina 26.2.2018.

Juoksijan järki

Joonas Laurila on isä, juoksuvalmentaja ja alle 2.50 maratoonari. Juoksijan järki kertoo Joonaksen tarinan siitä, miten hän on taistellut tiensä syövän kourista takaisin juoksemaan. Kirja on rehellinen ja suorasukainen kuvaus siitä, miten juoksu ohjaa elämää ja elämä juoksua, mitä uhrauksia se vaatii sekä ennen kaikkea, miten elämän tiellemme asettamista hankaluuksista on mahdollista selvitä.

”Juoksu voi olla raakaa puuhaa ja lenkille lähtö ei aina ole helppoa. Silti jokaisen lenkin jälkeen koen olevani viisaampi ja yhtä kokemusta rikkaampi.”’

Juoksijan sielu

Juoksijan sielu on kertomus siitä, miten minusta, tavallisesta sunnuntailenkkeilijästä tuli ensimmäinen suomalainen nainen, joka on juossut kaikki kuusi maailman suurinta ja arvostetuinta maratonia, World Marathon Majors. Innostuin juoksusta toden teolla vasta nelikymppisenä, mutta kerran sytyttyään innostuksen liekki on palanut kirkkaana. Olen haastatellut kirjaani varten pariakymmentä asiantuntijaa ympäri maailman selvittääkseni, mikä juoksussa meitä oikein koukuttaa.

”Aiemmin pakenin lenkkipoluilla elämääni, nyt etenen sitä kohti.”

122 Comments

  1. Minut saa liikkumaan koirat sekä liikkumisesta seuraava hyvä fiilis. 🙂

  2. Liikkumaan saa se kaukana siintävä horisontti, jonka saavuttamista saa yrittää taivaltamalla pitkin moninaisen luonnon reunustamaa lenkkipolkua.

  3. Joskus lähteminen on vaikeeta mut koskaan ei jälkeenpäin kaduta. Eli se hyvä jälkifiilis.

  4. Kokonaisvaltainen hyvä olo.

  5. Minut saa liikkumaan luonto, maisemat sekä liikunnan jälkeinen hyvä olo joka siitä tulee.

  6. ”Mikä saa sinut liikkumaan?”
    Tällä hetkellä liikuntani on vain kuntosali. Joskus se oli juokseminen. ja se on ollut monia muitakin lajeja. Tällä hetkellä minua motivoi kehittyminen ja innostava tavoite, joka on riittävän etäällä, mutta tuntuu silti saavutettavalta. Kehittyminen täytyy tuntua ja näkyä. Toisaalta mitä enemmän liikun, niin sitä enemmän motivaationi muuttuu kohti itse liikuntaa itseisarvona. Kun treenaan sitä habaa tai lenkkeilen (kun olen päässyt vauhtiin) motivaationi tulee siitä hyvästä tunteesta, jota liikunnasta saa, mutta sitä ennen pitää päästä vauhtiin ja vuahtiin pääsen kun ajattelen jotain tiettyä tavoitetta.

  7. Itsensä voittaminen – ja siihen riittää ihan ulos lähteminen kun sataa tai on muka liian kylmä tai muuten vaan mukavuudenhalu yrittää saada yliotteen.

  8. Minut saa liikkumaan jalkani. Mutta syitä liikkumiseen on paljon: fiilis, terveys, luonto jne.

  9. Mut saa liikkumaan se hyvänolontunne, joka liikunnasta tulee. Mitä rankempaa, sen parempaa.

  10. Minut saa liikkumaan oman kehon ka elämän tasapaino. Oikea ravinto, riittävä uni ja liikunta takaa jaksamisen helteisessä arjessa. Toki ystävän kanssa lenkkipolulla kuulumisten vaihto on ihan parasta

    • Tarja

      helmikuu 19, 2018 at 18:07

      Tasapaino on kyllä kaikki kaikessa. Liikunta auttaa myös minua tasapainottamaan elämää. Kiitos vastauksesta, Satu!

  11. Monipuolinen liikunta pitää minut hyvässä kunnossa. Jos on jokin painaa mieltä, niin pieni juoksulenkki tekee ihmeitä ja mielikin kirkastuu ja ongelmat ratkeaa. Liikunta aamulla tuo koko päiväksi hyvin virtaa ja elimistö voi hyvin. Liikuminen pitää myös hyvin huolen siitä, että ruokavalio pysyy kohdillaan. Paras hetki liikunnassa on se hetki, jonka joskus aina saavuttaa: olen omassa kuplassa ja ajantaju unohtuu ja koko keho toimii yks’yhteen ja se on FLOW.
    Liikunta on minulle kaikki kaikessa, minulle se tekee kokonaisvaltaisesti hyvän olon 🙂

  12. Jaksan ja voin paremmin kun liikun. Parasta on kunnon hikiliikunnan jälkeinen fiilis.

  13. Omasta terveydestä huolehtiminen. Liikkumisesta tuleva hyvä olo.

  14. Se Hyvä Olo. Joskus siihen riittää että saa itsensä liikkeelle..

    • Tarja

      helmikuu 19, 2018 at 18:40

      Pisin matka on yleensä ajatuksesta siihen, että pääsee oikeasti liikkeelle. Kiitos vastauksesta, Jari!

  15. Liikun, koska voin. Niin kauan kun terveyttä siunataan, aion siitä myös omalta osaltani huolehtia liikkumalla.

  16. Liikkumisesta tulee hyvä olo ja jaksaa paremmin.

  17. Minut saa liikkumaan raitis ulkoilma. Ja jos on ollut huono päivä töissä niin käy purkamassa kaiken kiukun lenkkipolulle.

  18. Itsensä voittaminen.

  19. Terveys ja hyvän kunnon fiilis 🙂

  20. Liikunnasta ja luonnosta saamani hyvä olo

  21. Koira ja raitis ilma.

  22. Minut saa liikkumaan sisäinen palo ja (toive) siitä fiiliksestä lenkillä, kun kaikki tuntuu sujuvan. Tulee tunne, et nyt kulkee, mä osaan, mä PYSTYN! Aina (läheskään) ei onnistu, mut nekin treenit jaksaa sillä, että toivoo seuraavalla kerralla olevan taas askeleen helpompaa.

  23. Mä juoksen iloon, suruun, ketutukseen, pakoon työpaineita, perheongelmia ja kotitöitä. Lenkin jälkeen kaikki tuntuu aina helpommalta ja pää kevyemmältä.

  24. Tähtäimessä on kolme eri polkujuoksu kisaa (24-34km). Että ne nyt ainakin saa ahterin ylös ja ulos. Huomaan nauttivani jo pelkästään siitä että mä voin ja saan tehdä tätä. Huomenna en ehkä voikaan. Jokainen, huonokin, lenkki on eräänlainen erävoitto mulle, entiselle liikkujan täydelliselle vastakohdalle 🙂

  25. Paikoillaan en voi pysyä. Mielelläni lähden pitkille juoksulenkeille. Se tunne kun vain antaa mennä ja on vain se hetki…. Flow-tilaan päästäkseni ja tyhjentääkseni itseni ylimääräisestä.

  26. Pakko myöntää, että enimmäkseen pakko, koska koirat eivät itse itseään ulkoiluta. Omille lenkeille motivoi muisto parhaista fiiliksistä ja onnistumisista, niitä kannattaa aina tavoitella!

    • Tarja

      helmikuu 19, 2018 at 19:44

      Hyvä kuitenkin, että koirat pitävät rutiineista huolta silloinkin jos ei niin huvittaisi Kiitos vastauksestasi, Piiuska!

  27. Maris Leponiemi

    helmikuu 19, 2018 at 19:43

    Jos puolisoni ehdottaa liikuntaa, en koskaan kieltäydy. Se on vaan niin hauskaa ja hyvää yhdessä. Yksin kun liikun, niin pohdin omia juttujani tai yritän selviytyä voittajana jostain tapporääkistä. Pitkät juoksu- ja kävelylenkit polttavat tehokkaasti rasvaa. Ei ole yhtä ainoaa motivoivaa tekijää. Joskus peilikuva saa aikaan pienemmän annoskoon ja pidemmän lenkin!

  28. Luonto ja raikas ulkoilma. Selkiyttää ajatuksia ja tapa rentoutua 🙂

  29. Hyvä ruoka, pakko liikkua
    Ei vaan lähteminen on kamalaa mutta liikunnan jälkeinen tunne mahtava!

    • Tarja

      helmikuu 19, 2018 at 19:52

      Heh, joo, tunnistan mistä puhut. Mikä siinä välillä onkin, että lähtö tuntuu hankalalta. Vaikka tietää, että saa palkinnoksi hyvän olon. Kiitos vastauksestasi, Wanilli!

  30. Huippufiilis liikunnan jälkeen. Ja tieto ja tunne siitä kuinka hyvää se tekee.

  31. Liikunnan jälkeinen euforinen olo

  32. Tavoitteet, ulkoilma, hyvä fiilis, sekä kunnon ylläpito.

  33. Liikunnan jälkeinen hyvä olo ja arjessa jaksaminen liikunnan avulla saa minut liikkumaan.

    • Tarja

      helmikuu 20, 2018 at 04:49

      Kiitos vastauksestasi, Nina! Sitä jaksaa kyllä niin paljon paremmin arjessa, kun välillä liikkuu 🙂

  34. Hyvä mieli

  35. Liikkeelle saa liikunnan jälkeinen kokonaisvaltaisen hyvä ja energinen olo!
    Lähteminen välillä vaikeata, mutta sitä suurempi on hyvänolontunne, kun vaikean lähtemisen jälkeen palaa lenkiltä

    • Tarja

      helmikuu 20, 2018 at 04:51

      Kiitos vastauksestasi, Anne. Lähtemisen vaiva on tosiaankin usein se suurin kynnys, mutta palkinto on kyllä sitä parempi kun on liikkunut.

  36. Olen juossut, hiihtänyt ja suunnistanut viitisenkymmentä vuotta. Näihin alkaa tottua.

  37. Minut saa liikkumaan ja juoksemaan se hyvän olon tunne ja energisyyttä, jota siitä seuraa.

    Olen sairastunut kaksisuuntaiseen mielialahäiriön ja juoksemalla pysyy mieli ja toki myös kroppa kunnossa.

  38. Se on se fiilis ykkösenä mutta pakkohan sitä on myös ihan terveyssyistäkin jotain tehdä – ja jos mahdollista niin ulkona!

  39. Liikkuminen, kävely- ja juoksentelulenkit, ovat jo niin juurtuneet tavaksi ettei ilmankaan osaa enää olla. Toki haluan olla myös esikuvana lapsilleni jotta omaksuisivat liikunnan tärkeyden. Ei kuitenkaan niin että se liikaa korostuu arjessa, vaan niin että se on osa liikkuvaa elämäntapaa.

  40. Liikunnasta tulee hyvä ja virkeä olo, jaksaa paremmin.

  41. Jukka-Matti Mikkola

    helmikuu 20, 2018 at 04:55

    Jalat

  42. Kun päivät istuu tietokoneella on pakko päästä liikkumaan. Juoksemisesta saa niin hyvän fiiliksen 🙂

  43. Minut saa liikkumaan luonnon kauneus. Pitkillä kävelylenkeillä kännykkään tarttuu yleensä myös kivoja kuvia.

  44. Toive siitä, että olisin itsekin vanhempana yhtä terve ja teräskunnossa kuin yli 70 vuotias äitini

  45. Raitis ilma.

  46. se hyvä fiilis jälkeenpäin ja oman terveyden edistäminen

  47. Tavoitteet motivoivat liikkumaan, niiden saavuttaminen palkitsee ja itsensä voittaminen on ihan parasta!

  48. Liikunta on minulle niin sanotusti elinehto. Juoksulenkki, hiihto tai ratsastus ovat täydellinen vastapaino hektiselle ja henkisesti kuormittavalle työlleni. Liikkuessa unohtuvat hetkessä arjen murheet, eikä niitä enää jaksa palata vatvomaan sitten kun pääsee kotisohvalle vaan päällimmäisenä on hyvän olon tunne. Jos en pääse liikkumaan tarpeeksi usein, huomaan nopeasti olevani tavallista väsyneempi ja masentuneempi.

  49. Aloin juoksemaan lähdettyäni vuosia kestäneestä alistavasta suhteesta. Lenkit ovat antaneet voimia ja itseluottamusta vaikeiden tunteiden ja asioiden käsittelyssä.

    • Tarja

      helmikuu 20, 2018 at 19:41

      Hyvä kuulla, että juoksu on antanut sinulle voimia elämänmuutoksessa! Tsemppiä ja kiitos vastauksestasi, Mari.

  50. Se on osa minua ja minun elämääni. Tarvitsen (lähes) päivittäisen liikunta-annokseni siinä missä 8 tuntia unta ja säännölliset ateriat. Ilman tätä pyhää kolminaisuutta voisin paljon huonommin, todennäköisesti olisin myös paljon väsyneempi ja kiukkuisempi.

  51. Halu päästä nopeampaa ja pidemmälle sekä kokea itse saavutettuja elämyksiä 🙂

  52. Hyvä fiilis, murheet jää lenkkipolulle! Ainakin osittain…

  53. Hyvä fiilis! Kun on sairastanut pitkään masennusta, on se liikunnan jälkeinen hyvä olo vielä entistä parempi!

  54. raitis ilima

  55. soon niinku osa elämää

  56. Euforinen hyvänolon tunne!

  57. Minut saa liikkumaan hyvä fiilis, luonto ja energia.

  58. David Savolainen

    helmikuu 22, 2018 at 09:38

    Raikas ilma ja rento fiilis.

  59. Liikunnasta saatu hyvä olo. 🙂

  60. Minut saa liikkumaan terveyden ja hyvän olon tavoittelu!

  61. Raikas ulkoilma liikuttaa!

Vastaa

Your email address will not be published.

*

© 2018 Outdoor option

Theme by Anders NorenUp ↑